Warning: Declaration of Description_Walker::start_el(&$output, $item, $depth, $args) should be compatible with Walker_Nav_Menu::start_el(&$output, $item, $depth = 0, $args = Array, $id = 0) in /var/www/etskridt.nu/public_html/wp-content/themes/gonzo/functions.php on line 0
En fremtid, der ikke er vores egen | et skridt nu

Hjertesprog no image

Published on March 24th, 2012 | by Lasse Åbom

0

En fremtid, der ikke er vores egen

Refleksion af Oscar Romero, ærkebiskop af El Salvador, myrdet d. 24. marts 1980.

Ind i mellem hjælper det, at træde et skridt tilbage og tingene i et større perspektiv. Guds rige er ikke bare mere end vi formår, det er også mere end vi kan forestille os.

I vores livstid kan vi kun opnå en brøkdel af det fantastiske værk Gud har sat i gang i verden. Intet af det, vi gør, er fuldkomment, eller med andre ord: Guds rige ligger altid foran os.

Ingen troslære siger alt, der kan siges. Ingen bøn udtrykker vores tro fuldt ud. Ingen bekendelse er perfekt. Ingen relation bringer sand helhed. Ingen aktivitet fuldfører kirkens mission. Ingen målsætning eller vision inkluderer alt hvad Gud vil.

Det her er det vi kan gøre: Vi planter frø, der engang skal gro. Vi vander de frø, der allerede er plantet, idet vi ved, at de rummer løfter for fremtiden. Vi lægger fundamenter, der har brug for at blive udbygget. Vi tilsætter gær, der har større effekt end vore evner.

Vi kan ikke gøre alt.

Det sætter os fri at indse det, for det sætter os i stand til at gøre noget, og at gøre det godt. Det kan godt være det er ufuldkomment, men det er en begyndelse, et skridt på vejen, en mulighed for at Guds nåde kan gøre resten.

Måske ser vi aldrig resultatet. Det er forskellen på bygmesteren og arbejderen. Vi er arbejdere ikke bygmestere, hjælpere ikke frelsere.

Vi er profeter for en fremtid, der ikke er vores egen.

Tags: ,


About the Author



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to Top ↑